1397-12-17 11:01
791
0
61744
مسئول روابط عمومی گروه جهادی برتر استان گلستان:

50 خانواده نیازمند تحت پوشش گروه جهادی محراب/ هزینه بیش از 100 میلیون تومانی به نفع نیازمندان/ اقدام جهادی، خالصانه و بدون منت از شاخصه مهم گروه جهادی محراب

گروه محراب با تحت پوشش گرفتن بیش از پنجاه خانواده نیازمند، رسیدگی به اقتصاد و معیشت آنان را در دستور کار خود قرار داده که تاکنون با همت خیرین عزیز بیش از صد میلیون تومان به نفع نیازمندان هزینه شده است که اثرات فرهنگی، روحی و روانی خوبی را هم برای نیازمندان و هم برای اعضای گروه و خانواده هایشان بدنبال داشته است.

به گزارش گلستان ما، گروه فرهنگی جهادی محراب در سال 97 بعنوان گروه جهادی برتر در استان گلستان انتخاب گردید ، به همین منظور گفتگویی را با مسئول روابط عمومی این گروه انجام دادیم که متن گفتگو در ادامه آمده است:

-- با سلام ؛ در همین ابتدا لطفا خودتان را معرفی بفرمائید؟

سلام عرض میکنم خدمت شما ، بنده سیدعلی رفعتی مسئول روابط عمومی گروه فرهنگی جهادی محراب و نماینده این گروه در اجلاسیه ملی جهادگران هستم.

-- اخیرا گروه فرهنگی جهادی محراب بعنوان گروه جهادی برتر استان گلستان در سال 97 انتخاب و در اجلاسیه ملی جهادگران مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر شده است درباره چگونگی شکل گیری این گروه توضیحاتی را بفرمائید؟

پس از صدور فرمان آتش به اختیار رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، همراه با جمعی از دوستان حزب اللهی مومن و دغدغه مند دور هم جمع شدیم و تصمیم به کارگروهی و تشکیلاتی در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری گرفتیم و جلسات متعددی را برای نوع فعالیت ها، طرح ها و روش های اجرایی برگزار کردیم که همین جلسات حدود چند ماه بطول انجامید و در نهایت با توجه به اهمیت فرهنگ و اقتصاد بویژه در شرایط فعلی که با جنگ نرم و جنگ اقتصادی مواجه هستیم تصمیم به تشکیل گروه فرهنگی جهادی محراب گرفتیم.

-- گروه محراب از چه سالی شروع بکار کرده و چه اهدافی را دنبال می کند؟

گروه فرهنگی جهادی محراب از اوایل سال 96 اقدامات اجرایی خود را در سطح شهرستان گرگان آغاز نموده و با سه هدف عمده و اصلی فلسفه وجودی خود را تعریف کرده است و با استفاده از فضای مجازی و حقیقی بدنبال فرهنگ سازی کار جهادی و خالصانه در سطح جامعه می باشد.

-- لطفا در خصوص اهداف گروه بیشتر توضیح دهید؟

گروه محراب اهداف خود را بصورت هم زمان و در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کرده که از جمله آن، توجه و دستگیری از نیازمندان در عرصه های معیشتی، اقتصادی، آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی می باشد. در هدف دوم نیز با توجه به جنگ اقتصادی و اهمیت آن بدنبال تقویت بازار اسلامی است و در هدف سوم نیز در بستر اردوهای جهادی و طرح های متعدد دیگر، بدنبال کادریابی و کادرسازی و تربیت نیروی انسانی مومن با روحیه جهادی و انقلابی برای آینده نظام و انقلاب است.

-- جناب آقای رفعتی لطفا در خصوص تشکیلات این گروه و نحوه تصمیم گیری ها توضیح دهید؟

گروه محراب در تشکیلات خود قسمت های مختلفی از جمله امور نیازمندان، امور خیرین، امور بازار اسلامی، قسمت اداری و پشتیبانی، قسمت اردوی های جهادی، قسمت کادریابی وکادر سازی، قسمت روابط عمومی و فرهنگی و کمیته بانوان را برای خود تعریف کرده است.

-- یکی از قسمت هایی که فرمودید کمیته بانوان گروه است لطفا در خصوص کمیته بانوان بیشتر توضیح دهید؟

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از نیازمندان تحت پوشش گروه را خانم ها تشکیل می دهند به جهت مصون سازی اعضای گروه و نیازمندان از آسیب های احتمالی، کمیته ای را متشکل از خانم های اعضای گروه تشکیل دادیم تا ارزیابی و سرکشی از خانواده های نیازمند و امورات مربوطه توسط این کمیته صورت پذیرد که این اقدام را می توان یکی از تجربه های موفق گروه محراب عنوان کرد.

-- درباره نحوه تصمیم گیری ها در گروه توضیحات بیشتری را برای مخاطبین بفرمائید؟

گروه فرهنگی جهادی محراب در هسته مرکزی و تصمیم ساز خود یک هیئت اندیشه ورز را دارد که پس از طرح پیشنهادات و برنامه ها در این هیئت، جمع بندی نظرات اعضاء بعنوان مصوبه ملاک عمل قرار می گیرد. البته هیئت اندیشه ورز از مشورت متخصصین و بزرگان و علماء همواره بهره برده و فرمایشات حضرت امام (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) و احکام شرع را بعنوان ملاک عمل خود قرار داده است.

-- لطفا بصورت مختصر گزارشی از اقدامات گروه را بیان بفرمائید؟

گروه محراب با تحت پوشش گرفتن بیش از پنجاه خانواده نیازمند، رسیدگی به اقتصاد و معیشت آنان را در دستور کار خود قرار داده که تاکنون با همت خیرین عزیز بیش از صد میلیون تومان به نفع نیازمندان هزینه شده است که اثرات فرهنگی، روحی و روانی خوبی را هم برای نیازمندان و هم برای اعضای گروه و خانواده هایشان بدنبال داشته است.

-- بنظر شما چه شاخصه های مهمی را گروه محراب سرلوحه کار خود قرار داده است؟

یکی از شاخصه های مهم این گروه، اقدام جهادی، خالصانه و بدون منت است. دومین شاخصه تلاش در جهت اجرایی نمودن منویات ولایت و دغدغه های مقام معظم رهبری در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است. و سومین شاخصه نیز کار جهادی و انقلابی مستمر و بدون وقفه و عالمانه می باشد.

-- با توجه به خدمات ارزنده و زیادی که در این مدت کوتاه توسط گروه محراب ارائه شده لطفا در خصوص منابع مالی گروه توضیحاتی را بیان بفرمائید؟

گروه فرهنگی جهادی محراب گروهی کاملا مردمی است و منابع مالی آن تماما توسط خیرین عزیز تامین می شود. لازم به توضیح است مشی گروه محراب در تامین منابع مالی فقط اطلاع رسانی و ارائه گزارش به مردم عزیز است و همه کمک ها با توجه به اعتمادی که به گروه محراب بوجود آمده بصورت داوطلبانه ومشتاقانه انجام شده است. که البته کمک هایی که با جان و دل و با رضایت قلبی انجام می شود هرچند کم باشد یقینا برکات بیشتری را بهمراه خواهد داشت.

-- در پایان اگر صحبتی با مردم عزیز دارید بفرمائید؟

بنده در همینجا از همه اعضای گروه محراب از جمله خیرین ارجمند و جهادگران عزیز و همه کسانی که با فکر و عمل خود این گروه را در یاری رسانی به نیازمندان و حرکت در مسیر اهداف آن کمک کرده اند تقدیر و تشکر نموده و انتخاب این گروه را بعنوان گروه برتر استان گلستان در سال 97 مرهون تلاش هماهنگ و خالصانه همه عزیزان می دانم.

در پایان باستحضار همه مردم عزیز می رسانم گروه فرهنگی جهادی محراب در شبکه های اجتماعی سروش و تلگرام به آدرس @fjmehrab دارای کانال اطلاع رسانی می باشد و از همه عزیزان جهت عضویت در کانال گروه و همکاری در فعالیت های گروه دعوت بعمل می آورم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.